کد خبر: ۸۲۶۶
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

کوچه پرافتخار شهرک سیمان

مردم، بخشی از محله خواجه‌ربیع را در گذشته‌ به شهرک سیمان می‌شناختند؛ زیرا حدود پنجاه‌سال قبل کارخانه سیمان مشهد، برای کارکنانش در این محله، زمین خرید و برایشان خانه ساخت.

محله خواجه‌ربیع یکی از محلات قدیمی مشهد است. مردم، بخشی از این محله یعنی از خیابان شهیدیوسف‌زاده ۳۱ تا ۴۳ را در گذشته‌ای نه‌چندان دور به شهرک سیمان می‌شناختند؛ زیرا حدود پنجاه‌سال قبل کارخانه سیمان مشهد، برای کارکنان خود در این محله، زمین خریداری کرد و برایشان خانه ساخت. امروز سری به کوچه شهید‌یوسف‌زاده‌۳۷ زدیم و از ظرفیت‌هایش نوشتیم.

کوچه پرافتخار شهرک سیمان

سیدابوالقاسم نقیبی‌بایگی از جانبازان این کوچه است. او بین سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ در جبهه‌های جنوب حضور داشته است. نقیبی که در شلمچه براثر اصابت ترکش جانباز شد، بیش از سه دهه است که در این کوچه سکونت دارد.

کوچه پرافتخار شهرک سیمان

سالن ورزشی شهید ناصری در انتهای خیابان شهید یوسف‌زاده ۳۷ و حاشیه بولوار شهید ناصری قرار گرفته است.

کوچه پرافتخار شهرک سیمان

ابوالفضل نخودی، امید این کوچه است. او دو ماه قبل در مسابقات باشگاه‌های شهرداری مشهد شرکت کرد و قهرمان ووشو شد. او در‌کنار درس و ورزش دوره‌های بازیگری را هم می‌گذراند.

کوچه پرافتخار شهرک سیمان

دبستان پسرانه سیمان شرق، ازجمله مدارس دولتی ناحیه تبادکان مشهد است. این مدرسه سال ۱۳۶۸ با مشارکت کارخانه سیمان و همراهی خیران تأسیس شد.
سیدعلی حسینی در طول دوازده‌سال تجربه خدمتش در آموزش‌و‌پرورش، اولین سالی است که مدیریت این مدرسه را برعهده دارد.

کوچه پرافتخار شهرک سیمان

حسین جاهدی از کسبه قدیمی این کوچه است. او ۲۳‌سال قبل به این محله آمد و اکنون به‌عنوان عضو هیئت‌امنای مسجد جوادالائمه (ع) فعالیت می‌کند.

کوچه پرافتخار شهرک سیمان

زهرا سبحانی همسر شهید حمید شعیری است. همسرش سال‌۱۳۷۱ در منطقه قصر شیرین در سی‌و‌هشت‌سالگی به شهادت رسید و در گلزار شهدای خواجه‌ربیع آرام گرفت.
از این شهید والامقام که دوسال تجربه زندگی مشترک داشت، یک فرزند به یادگار مانده است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
1
0
سلام امید وارم امید همیشه محله باشید